Die Music China, die vom 26. bis 29. Oktober 2016 im Shanghai New International Expo Center stattfindet, wird in diesem Jahr erstmals 10 Hallen mit insgesamt 113.000 qm umfassen.
Judy Cheung, Deputy General Manager of Messe Frankfurt (Shanghai) Co Ltd, erklärt die Notwendigkeit der Erweiterung: “The demand for musical instruments in China is enjoying substantial growth, mainly driven by an expanding market and enhanced aesthetic appreciation of quality musical instruments. The increasing importance of music education in schools in recent years is also one of the many factors stimulating the demand for all kinds of musical instruments. In view of that, we will also be welcoming a bigger hall for bowed instruments this edition on top of last year’s expanded halls for pianos as well as woodwind and brass instruments. The larger halls and positive market response reflect that Music China is the ideal platform to reach all segments of the musical instrument market.”
Die Rückmeldung der Aussteller fallen bis jetzt sehr positiv aus: Die Flächen für Pianos, Holz- und Blechblasinstrumente sind bereits vergeben und Marken wie Alfred, BG, Blüthner, Casio, D’Addario, Fazioli, Fender, GEWA, Ibanez, Kawai, Ludwig, Marshall, Medeli, Music Sales, Ovation, Pearl, Pearl River, Petrof, PRS, Roland, Samick, Schimmel, Steinway, Tama, Taylor und Yamaha werden auch in diesem Jahr wieder ausstellen.